СВЕ НА ЈЕДНОМ МЕСТУ!
Правна   редакција
 011/ 3036-532
Економска   редакција
 011/ 3036-531  
Софтвер
  011/2632-743
Продаја и   претплата
  011/361-48-58   011/361-51-00  




Специфичности буџетских корисника
 

Државни органи и организацијe

„Када кажемо да се с нечим слажемо у принципу, то онда значи да нам не пада на памет да ту идеју спроведемо у пракси”
- Бизмарк

Враћање звања „инспектор” у службенички систем Србије

04. 02. 2019.

Министаство за државну управу и локалну самоуправу истакло је да је у борби против сиве економије важно ојачати људске и материјалне капацитете инспекције и њену ефикасност, као и да ова година треба да донесе враћање службеничког звања „инспектор” у службенички систем Србије. У наставку ће се радити на томе да инспектори уживају пуну правну заштиту државе у судским процесима. Један од циљева у 2019. биће нови модел вредновања рада инспектора, а 2019. обележиће почетак рада софтвера е – Инспектор, а прве четири – инспекција рада, санитарна, тржишна и управна инспекција почеле су већ да раде у овој платформи.

________________________________________________

Унапређење еУправе и еСервиса у Србији приоритет државне управе

27. 04. 2017.

Један од најважнијих приоритета Министарства државне управе и локалне самоуправе у овом тренутку представља континуиран и ефикасан развој еУправе уз повећање броја доступних еУслуга. Тренутно је пуна пажња посвећена пребацивању података у електронски облик, што представља активну меру у смислу смањења корупције, а свакако и олакшицу за грађане.
Из Министарства државне управе и локалне самоуправе истичу да постоји почетна стратегија и да је тренутан фокус на развијању централног регистра грађана и повезивању база података, тако што ће државним службеницима бити омогућено да „једним кликом“ дођу до потребних података грађана приликом пружања одређених услуга. Од посебне важности биће и да се након увођења одређених решења, ради на њиховом даљем развоју, константном праћењу и прилагођавању, као и што успешнијој интеграцији електронских сервиса у Србији.

________________________________________________

Имплементација софтвера за умрежавање институција у Србији

10. 04. 2017.

Од 1. јуна почиње пуна примена Закона о општем управном поступку, који ће омогућити грађанима да документа добијају на "један клик", најавило је Министарство државне управе и локалне самоуправе. Од јуна ће бити софтверски умрежено шест институција - Министарство државне управе, МУП, Централни регистар обавезног социјалног осигурања, ПИО, Пореска управа и Национална служба за запошљавање. За десетак дана почеће обука службеника за примену тог софтвера.

Процена Министарства је да ће документа које грађани највише траже моћи да добију на „један клик” и да се се тај закон примењује у потпуности макар за документе као што су извод из матичне књиге рођених и венчаних, уверење о пребивалишту, уверење о држављанству, уверење о измиреним пореским обавезама, потврда о статусу незпослених лица, потврда о статусу осигураног лица и потврда о личним приходима. Умрежавањем шест институција завршен је технички део посла и током маја ће бити тест фаза система.
» детаљније «

________________________________________________

Ове године почиње повлачење помоћи ЕУ за реформу јавне управе

06. 04. 2017.

Из Министарства државне управе и локалне самоуправе најављено је да ће ове године почети повлачење 80 милиона евра које је Србија добила од ЕУ за реформу јавне управе. Сва средства, како се наводи у саопштењу, неће моћи да буду повучена ове године, али ће се настојати да тај износ буде што већи. Наглашено је да је та буџетска подршка ЕУ намењена за сповођење Стратегије за реформу јавне управе, а прва фаза те реформе била је рационализација јавне управе након чега ће уследити реорганизација јавних служби. Циљ реорганизације је пружање што ефикасније услуге грађанима и то у кључним секторима, здравству, просвети и социјалној заштити.
» детаљније «

________________________________________________

Спровођење Стратегије за реформу јавне управе у Републици Србији

29. 03. 2017.

На другој седници Савета за реформу јавне управе усвојени су предлози везани за Извештај о имплементацији Акционог плана за спровођење Стратегије за реформу јавне управе у Републици Србији за 2015. годину и период од 1. јануара до 30. јуна 2016. године.
На седници Савета разматран је и рад Групе за подршку управљању променама у ресорима здравства, просвете и социјалне заштите, као и даљим корацима у процесу рационализације, при чему је наглашено да се у текућој години наставља са контролом броја запослених уз оптимизацију јавне управе кроз процес реорганизације мрежних система. Са посебном пажњом разматране су и активности у вези стандардизације поступања локалних самоуправа према грађанима и привреди кроз израду модела административних поступака на локалном нивоу у циљу повећања ефикасности рада и боље примене законских прописа, укључујући и нови Закон о општем управном поступку чија пуна примена почиње 01.06.2017. године.

________________________________________________

Е-пошта | Мапа сајта | Насловна страна | Вебмастер
_______________________________________________________________________

© 2006 НИП „Образовни информатор“ - предузеће за издавачку делатност.
Београд, Цара Лазара 5A, Тел/факс: 011/3286-489, 328-65-42