Специфичности буџетских корисника
 

Просвета

„Стећи знање исто је као ставити у џеп драги камен”
- монголска
04.12.2023.

Пријављивање за избор трећег предмета за осмаке на звршном испиту

Министарка просвете у Влади Републике Србије указала је на то да ученици осмог разреда основних школа имају могућност да се до 29. децембра изјасне који ће предмет од пет понуђених радити као трећи тест на завршном испиту.
Ученици се могу изјаснити електронски путем, преко портала Моја средња школа, или писаним путем у школи о изабраном предмету од пет понуђених – биологија, географија, историја, физика или хемија.
Од 22. до 26. јануара 2024. године ученици могу проверити свој избор на порталу Моја средња школа или непосредно у школи, а уколико се предомисле, односне желе да промене предмет који ће полагати на трећем тесту то могу да ураде 29. и 30. јануара 2024. године.
Коначно изјашњење ученика о предмету који ће полагати на пробном завршном испиту биће објављено 1. фебруара 2024. године.
У школској 2023/2024 пробни завршни испит бити одржан 22. и 23. марта 2024 године, док ће завршни испит у школској 2023/2024. години бити реализован 17., 18. и 19. jуна 2024. године.
Новина у односу на претходну годину јесте та што ће ученици имати могућност да и у периоду од 8. до 11. априла донесу коначну одлуку из којег ће предмета радити трећи тест на завршном испиту, предочила је министарка.
Отворен је и вибер канал „Моја средња школа – Инфо канал“, на којем родитељи, као и ученици могу прочитати информације и обавештења о полагању завршног испита, пријемног испита, као и уписа у средње школе.
Више о вибер каналу можете пронаћи на порталу Моја средња школа.

________________________________________________
01.12.2023.

Министарство просвете препознаје значај рада ученичких задруга

Министарство просвете доделило је уговоре о финансијској подршци за ученичке задруге директорима 36 основних школа.
На jавни позив за доделу средстава пријавио се велики број основних школа са одличним пројектима, а одабрано је њих 36, којима ће укупно бити додељено 12 милиона динара.
Министарство просвете препознаје значај рада ученичких задруга и подржава њихов рад кроз конкурсе и средства која обезбеђује.Приметно је да школе сваке године имају све боље идеје и на тај начин мотивишу и ангажују ученике и развијају њихове предузетничке компетенције, истичу у Министарству просвете.
Секције задруга прате тржишне трендове увођењем бројних информационих технологија у рад задруга, а такође подстичу развој еколошке свести код ученика и указују на значај друштвено-корисног рада.
Од 2020. године до сада, Министарство просвете је за унапређење рада ученичких задруга основних и средњих школа определило 65 милиона динара.

________________________________________________
01.12.2023.

Сталан посао за још 2.672 просветна радника

Министарство просвете најављује да ће основне и средње школе у наредном периоду расписати конкурсе за пријем у радни однос 2.672 просветна радника, чиме ће почети нова, седма фаза запошљавања на неодређено време у просвети.
Од почетка 2020. године, Министарство просвете и Влада Србије, у сарадњи и договору са синдикатима, омогућавају запошљавање на неодређено време у просветном систему. На тај начин кроз последњу, седму фазу запошљавања, биће решен радно-правни статус за приближно 20.000 запослених у просвети.
У складу са овом одлуком, основне и средње школе у наредном периоду расписаће конкурсе за пријем у радни однос за радна места са нормом од 50 до 100 одсто, која су остала слободна закључно са 31. децембром 2020. године.
Сагласност за конкурсе за радна места са нормом од 30 до 50 одсто припрема се у сарадњи са синдикатима и биће ускоро упућена комисији Владе на одобрење.
Захтев за расписивање конкурса у основним и средњим школама односи се на радна места која нису могла да се попуне распоређивањем технолошких вишкова.

________________________________________________
29.11.2023.

Учешће у студији ICCS важно за даље реформе образовног система

Влада Републике Србије саопштила је да је Србија постала једна од 24 земље на свету које су приступиле студији ICCS (International Civic and Citizenship Education Study), како би кроз овај процес добила употребљиве смернице за даље реформе образовног система.
ICCS је међународно истраживање које се бави знањима и ставовима ученика у вези са грађанским обавезама и активним учешћем у друштву, а свеобухватна истраживања спроводе се сваких шест година.
Иако је ова тема веома актуелна, веома мали број образовних система је до сада приступио овој студији.
У овом истраживању 2022. године, тестове су радили ученици узоркованих одељења осмог разреда, односно ученици који имају 14 година, а циљ је побољшање целокупног квалитета образовања.
Након првих анализа постигнућа и знања о грађанским вредностима указује се на потребу за унапређењем наставе и учења, у делу јачања интересовања дечака за грађанске вредности, успостављањем методичког приступа који омогућава ученицима да развију систем знања и вештина за истраживање, критичку процену, примену информација и расуђивање из различитих извора у школском и свакодневном животу, као и да се у оквиру школа креира мотивишући контекст за развијање грађанског активизма кроз различите радне акције, волонтерске и хуманитарне активности.
Република Србија је, препознајући важност друштвених тема које се обрађују у овом истраживању, већ покренула низ мера од којих се очекује да унапреде учешће младих у друштву.
Република Србија је покренула измене Општих стандарда постигнућа – образовних стандарда на крају основне и средње школе, управо са циљем да демократске компетенције и позитивне вредности буду окосница нашег образовног система.

________________________________________________
28.11.2023.

Вишеструкa корист од улагања у енергетску ефикасност

Министарка рударства и енергетике у Влади Републике Србије обишла је Техничку школу у Ваљеву, у којој је пуштена у рад соларна електрана, као и домаћинство које је смањило своју потрошњу постављањем соларних панела.
Pоменута школа пример je тога да улагање у енергетску ефикасност доноси вишеструку корист, пре свега кроз мању потрошњу енергије, ниже рачуне и мању емисију штетних гасова.
У овој школи соларни панели служиће истовремено и као наставно средство, будући да у оквиру школе постоји и кабинет за обновљиве изворе енергије.
Зграда Техничке школe у Ваљеву изграђена је пре 64 године, а нова соларна електрана смањиће потрошњу електричне енергије за око 15 одсто.
Средства за инвестицију обезбедила је „Моцарт фондација”, која је у оквиру своје хуманитарне акције „Струју штеди да хуманост више вреди”, раније подржала и промоцију мера штедње енергије и подизање свести о томе код грађана.

________________________________________________

Е-пошта | Мапа сајта | Насловна страна | Вебмастер
_______________________________________________________________________

© 2006 „Образовни информатор“ - предузеће за издавачку делатност.
Београд, Цара Лазара 5A, Тел/факс: 011/3286-489, 328-65-42