|
|||||||
|
|||||||
■ Адреса удружења
Цара Лазара 5а 11000 Београд ■ Телефон 011 3286 489 ■ Факс 011 3286 494 ■ Адреса е-поште: udruzenjeracunovodja @obrazovni.rs
|
АКТИВНОСТИ УДРУЖЕЊАПРОГРАМ РАДА УДРУЖЕЊА РАЧУНОВОЂА У ВАНПРИВРЕДНИМ ДЕЛАТНОСТИМА ЗА 2023. ГОДИНУ01. 11. 2022. Удружење рачуновођа у ванприврдним делатностима (даље: Удружење) основано је 10.07.1996. године. Статутом Удружења дефинисани су циљеви:
Од оснивања до данас Удружење има континуитет у свом раду и велику подршку има од Образовног информатора са којим ће и надаље непосредно сарађивати. У свом раду, Удружење и даље остаје посвећено остваривању својих циљева, али и примени и усавршавању свих прописа у буџетском систему.
ЦИЉЕВИ УДРУЖЕЊА У 2023. ГОДИНИ Удружење у 2023. години треба да оствари следеће циљеве:
ПЛАНИРАНЕ АКТИВНОСТИ УДРУЖЕЊА У 2023. ГОДИНИ Како би се планирани циљеви остварили, непоходно је да Удружење у 2023. години реализује следеће активности:
ОБЛИЦИ И НАЧИН РАДА УДРУЖЕЊА У 2023. ГОДИНИ Како би се планирани циљеви у 2023. години што ефикасније реализовали, Удружење ће остваривати своје активности на следећи начин:
________________________________________________ З А П И С Н И К СА РЕДОВНЕ ГОДИШЊЕ СКУПШТИНЕ21. 10. 2022. Дана 20.10.2022. године, одржана је редовна Скупштина Удружења рачуновођа у ванпривредним делатностима (даље: Удружење) у хотелу Палисад у оквиру XXIV Сусрета установа корисника јавних средстава.
Скупштини су присуствовали присутни учесници XXIV Сусрета установа, чланови Удружења, као и :
Скупштина је започела рад у 17:00 часова
Након поздравне речи упућене учесницима XXIV Сусрета установа – постојећим и потенцијалним члановима Удружења, председница, Раденка Гаврић представила је Програм рада Удружења за 2023. годину.
После кратког увода, Раденка Гаврић представила је циљеве Удружења који су дефинисани Статутом. Поред тога, председница је предложила циљеве које би требало остварити у 2023. години, а ти циљеви су: омасовљавање чланства, јачање активности, унапређење едукације чланова, заштита професионалног интереса чланства, успостављање јаче сарадње са ванпривредним субјектима итд. (циљеви Удружења у 2023. садржани су у Програму рада који чини саставни део овог Записника).
У даљем излагању, Раденка Гаврић истакла је које то активности треба предузети у 2023. години, како би се планирани циљеви успешно остварили.
У оквиру овог дела обавештени су чланови да је формирана ВАЈБЕР ГРУПА у коју ће бити додати сви чланови са списка Удружења, али ће од јануара 2023. године у групи остати само стварни чланови Удружења који попуне и врате НОВУ ПРИСТУПНИЦУ и плаћају чланарину износу од 100,00 динара месечно, како би Удружење могло својим члановима да пружи благовремене и квалитетне информације. Такође, чланови Удружења могу преко ове ВАЈБЕР ГРУПЕ да размењују своја искуства и тиме помогну другим члановима. Поново је наглашено да је увођење чланарине неопходно како би Удружење могло да покрива своје основне трошкове. Присутни чланови Удружења подржали су овај предлог. Свим члановим Удружења је послат Допис и НОВА ПРИСТУПНИЦА, где је додата и Изјава да су потписници сагласни да се њихови подаци обрађују у складу са Закон о заштити података о личности, што је неопходно Удружењу. Неки чланови су рекли да нису добили мејлове, па ће се то поновити.
Поред наведеног, председница Удружења истакла је чињеницу да је неопходно радити на перманентној и континуираној едукацији запослених у рачуноводственим службама: одржавању конференција, семинара, вебинара. Неопходно је константно праћење свих актуелности из области рачуноводствене сфере и правовремено реаговање у организовању семинара, вебинара и осталих облика „преношења знања и размене искустава“ из рачуноводствене струке. Чланови су обавештени да је договорена сарадња са „Образовним информатором“ из Београда, савременом едукативном кућом која је специјализована за управљање правно-економским пословањем, уз информатичку подршку. У склопу те сарадње обезбеђено је за све чланове Удружења (који су платили чланарину):
Договорено је да се у оквиру стручног часописа „Буџетско рачуноводство“, који издаје Образовни информатор, уведе рубрика „Из рада Удружења рачуновођа у ванпривредним делатностима“ путем које ће се редовно и континуирано вршити информисање јавности о активностима и раду Удружења.
Такође, сарадња са свим установама из ванпривредних делатности представља веома важан сегмент у раду Удружења и неопходност даљег рада. Рачуновође из ванпривредних делатности удружене у Удружење, захваљујући сарадњи могу да постигну лакше решавање проблема из ове области. Такође, закључено је да, заједничким снагама, колеге рачуновође треба да се изборе за заштиту својих интереса и интереса струке.
Даље, Раденка Гаврић истакла је да је неопходно вршити редовно информисање о делатностима и активностима које се одвијају у оквиру Удружења. Ова делатност треба да се одвија кроз часописе Образовног информатора, у штампаној форми, а такође би требало вршити информисање и у електронском облику (путем мејла).
Предложено је да се, и у 2023. години, као и до сада, редовне годишње скупштине Удружења одвијају 3 пута годишње, према утврђеној динамици (прва - јануар/фебруар 2023; друга – у оквиру Сусрета установа, октобар 2023. и трећа – у оквиру Годишње конференције буџетских корисника (децембар 2023). Наравно, увек се оставља могућност предузимања и других активности, уколико се за њих укаже потреба у току године.
Скупштина је завршила рад у 18:00 часова.
________________________________________________ Удружење рачуновођа у ванпривредним делатностима у сарадњи са Образовним информатором организовало је XXII Сусрете установа у оквиру којих су донети02. 12. 2020. ЗАКЉУЧЦИ СА XXII СУСРЕТА УСТАНОВА ________________________________________________ ЗАКЉУЧЦИ СА XXI СУСРЕТA УСТАНОВА (Златибор, октобар 2019)03. 11. 2019. На основу Програма XXI Сусрета установа и дискусија учесника, као и прихватајући институционално деловање струковних удружења (Удружење ди-ректора и менаџера у јавном сектору, Удружење секретара и правника ван-привреде и Удружење рачуновођа у ванпривредним делатностима), донети су следећи ставови: ________________________________________________ ХХ СУСРЕТИ УСТАНОВА ЗЛАТИБОР 14. - 17. ОКТОБАР, 2018.г.07. 11. 2018. Тема: Најважнија питања јавног сектора и како их решавати ________________________________________________ 1| АКТУЕЛНЕ ИНФОРМАЦИЈЕСрбија регионални лидер у реформи финансијског извештавања10. 04. 2017. Србија је регионални лидер у процесу реформе финансијског извештавања, саопштили су представници Министарства финансија приликом учешћа на конференцији „Пут ка Европи” о реформи финансијског извештавања. Транспарентност финансијских књига у Србији даље води ка новим инвестицијама и привредном расту у земљи, наглашено је на овом скупу, који су организовали Центар за реформу финансијског извештавања и Светска банка. Србија напредује у усвајању међународних стандарда финансијског извештавања и прелази у један нови систем већег степена одговорности и професионалности у изради, презентацији и ревизији тих извештаја, наводи се у саопштењу. ________________________________________________ СПОРАЗУМ МИНИСТАРСТВА ДРЖАВНЕ УПРАВЕ И ЛОКАЛНЕ САМОУПРАВЕ СА ГИЗ-ОМ ПРЕДВИЂА ЕДУКАЦИЈУ ДРЖАВНИХ СЛУЖБЕНИКА01. 04. 2017. Министарство државне управе и локалне самоуправе потписало је Споразум о спровођењу пројекта „Подршка реформи јавне управе у Републици Србији” између тог министарства и Немачке организације за међународну сарадњу (GIZ). Пројекат има за циљ да се побољшају услови за поштовање правила ефикасности државне управе кроз три области. У питању су хармонизација прописа са Законом о општем управном поступку, подршка развоја радних алата за управљање учинком и подршка подизању капацитета државних институција у креирању политика укључујући родну равноправност. ________________________________________________ АНАЛИЗА О ПРОЦЕНИ ПОТРЕБА ЗА ОБУКОМ ЗАПОСЛЕНИХ У ЛОКАЛНОЈ САМОУПРАВИ01. 04. 2017. Публикација Анализа о процени потреба за обуком запослених у локалној самоуправи припремљена је од стране међународних и домаћих експерата у складу са водичем Савета Европе за анализу тренинг потреба. У публикацији су сумирaни општи налази који указују на нeдoстaтaк вeштинa и знaњa зaпoслeних нa нивoу JЛС. Такође, дате су и препоруке за даљи рад локалних самоуправа по питању спровођења обука запослених. ________________________________________________ Србија регионални лидер у реформи финансијског извештавања31. 03. 2017. Србија је регионални лидер у процесу реформе финансијског извештавања, саопштили су представници Министарства финансија приликом учешћа на конференцији „Пут ка Европи” о реформи финансијског извештавања. Транспарентност финансијских књига у Србији даље води ка новим инвестицијама и привредном расту у земљи, наглашено је на овом скупу, који су организовали Центар за реформу финансијског извештавања и Светска банка. Србија напредује у усвајању међународних стандарда финансијског извештавања и прелази у један нови систем већег степена одговорности и професионалности у изради, презентацији и ревизији тих извештаја, наводи се у саопштењу. ________________________________________________ ВОЈВОДИНА ДОБИЛА РАЗВОЈНУ АГЕНЦИЈУ01. 03. 2017. Скупштина АПВ усвојила је Одлуку о оснивању Развојне агенције Војводине. У њен рад биће инкорпориран и ВИП Фонд за привлачење инвестиција и никада акредитована Агенција за регионални развој Војводине. Развојна агенција биће најважнија алатка у спровођењу политике у области развоја, у подстицању привреде и пољопривреде и отварању нових радних места.. ________________________________________________ ЈАВНЕ УСТАНОВЕ УЧИНИТИ ДОСТУПНИМ ОСОБАМА СА ИНВАЛИДИТЕТОМ01. 03. 2017. Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања саопштило је да је циљ у наредном периоду да се све јавне установе учине доступним особама са инвалидитетом. Министарство је у протекле три године кроз конкурсе за унапређење положаја особа са инвалидитетом у Србији финансијски подржало 16 пројеката којима је путем уклањања архитектонских баријера омогућило приступ у 36 објеката који су од значаја за особе са инвалидитетом. ________________________________________________ ЗДРАВСТВЕНА ЗАШТИТА УЗ ПОТВРДУ ПЗК ДО УРУЧЕЊА КАРТИЦЕ15. 01. 2017. Министарство здравља Владе Републике Србије подсетило је да од 1. јануара РФЗО више не издаје и не оверава старе здравствене књижице, а осигурана лица којима су пре овог датума те легитимације оверене здравствену заштиту остварују на основу њих, и то до истека овере, односно до уручења здравствене картице. Осигураници који су поднели захтев за електронску картицу, а која још није уручена, након истека овере старе здравствене књижице, или у случају њеног губитка, здравствену заштиту остварују на основу потврде ПЗК коју издаје матична филијала Републичког фонда за здравствено осигурање (РФЗО). Наведену потврду издаје искључиво матична филијала уколико је измирен доспели допринос. ________________________________________________ ОДРЖАНА КОНСТИТУТИВНА СЕДНИЦА САВЕТА ЗА РЕФОРМУ ЈАВНЕ УПРАВЕ15. 01. 2017. На конститутивној седници Савета за реформу јавне управе између осталог је усвојено Мишљење о полазним основама за управљање променама у јавној управи. На седници је образован Колегијум државних секретара као радне групе Савета, чији ће задатак бити да надзире и координира спровођење Стратегије реформе јавне управе и пратећег акционог плана, као и да учествује у процесу извештавања о успешности њихове реализације. ________________________________________________ СРБИЈА НАЈВИШЕ НАПРЕДОВАЛА У РАЗВОЈУ eУПРАВЕ У ЕВРОПИ01. 01. 2017. Србија је остварила најбржи раст еУправе у Европи, саопштила је Дирекција за електронску управу. Резултати студије УН показују да је Србија на 14. месту од 43 земље. У последњих месец и по дана је више од 200.000 пријава примљено на електронски сервис – захтеви за здравствене књижице, пријављивање за издавање пасоша, личне карте, као и пријава деце за вртић. ________________________________________________ ИЗВEШТAJ O ПРИМEНИ ЗAКOНA O СЛOБOДНOМ ПРИСТУПУ ИНФOРМAЦИJAМA – OБAВEЗA OРГAНA ВЛAСТИ01. 01. 2017. Пoвeрeник зa инфoрмaциje oд jaвнoг знaчaja и зaштиту пoдaтaкa o личнoсти je писмoм упућeним нa aдрeсe држaвних oргaна, oргaна тeритoриjaлнe aутoнoмиje и лoкaлнe сaмoупрaвe као и oргaнизaциjа кojимa je пoвeрeнo вршeњe jaвних oвлaшћeњa упoзoриo нa њихoву дужнoст из члaнa 43. Зaкoнa o слoбoднoм приступу инфoрмaциjaмa oд jaвнoг знaчaja кojи oбaвeзуje нa дoстaвљaњe гoдишњeг извeштaja o рaдњaмa прeдузeтим у циљу примeнe oвoг зaкoнa. ________________________________________________
|
|||
Е-пошта |
Мапа сајта |
Насловна страна |
Вебмастер
_______________________________________________________________________
© 2006 НИП „Образовни информатор“ - предузеће за издавачку делатност. Београд, Цара Лазара 5-7, Тел/факс: 011/3286-489, 328-65-42 |