Саветовања и семинари
XXIV ТРАДИЦИОНАЛНИ СУСРЕТИ УСТАНОВА
Златибор, 18-21.10.2022.
хотел „Палисад”
П Р О Г Р А М
18.10.2022. (Уторак)
· (10.00–15.00) Евидентирање учесника и слободно време ·
(смештај у хотелске собе од 13 часова и пансионски ручак од 13 до 15 часова)
СВЕЧАНО ОТВАРАЊЕ XXIV СУСРЕТА УСТАНОВА
(15.30 – 15.45)
сала „ТАРА”
ПОЗДРАВНА РЕЧ И ПРЕДСТАВЉАЊЕ ЕДУКАТИВНИХ И РАЗВОЈНИХ ПРОЈЕКАТА
„ОБРАЗОВНОГ ИНФОРМАТОРА”
Андрија Ивић, директор и главни и одговорни уредник „Образовног информатора”
(15.45 – 16.00)
ПРЕДСТАВЉАЊЕ ПРОГРАМА РАДА ТОКОМ СКУПА
Срђан Стевановић, водитељ програма
ПЛЕНАРНИ РАД
(16.00 – 17.30)
- ЗАШТИТА ПОДАТАКА О ЛИЧНОСТИ И ДОСТУПНОСТ ИНФОРМАЦИЈА ОД ЈАВНОГ ЗНАЧАЈА У ПРАКСИ
- Шта је ново у пракси Повереника донела измена Закона о слободном приступу информацијама од јавног значаја
- Да ли се повећао број захтева, (злоупотреба) за приступ информацијама од јавног значаја
- Ко је у обавези да поступа по наведеном закону
- Како се врши надзор над спровођењем Закона о заштиту података о личности (примери из праксе)
- Казнене мере Закона о заштити података о личности и да ли се очекују измене истог
- Одговoри на питања
Предавач: Милан Мариновић, Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности
(17.30 – 18.00)
- УЗБУЊИВАЊЕ У ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНИМ УСТАНОВАМА
Предавач: Жељка Кнежевић, секретар Министарства просвете, науке и технолошког развоја
(18.00 – 19.00)
Слободне активности
Ï
(19.00 – 21.00)
ПАНСИОНСКА ВЕЧЕРА
Ï
(21.30 – 23.30)
Музичко вече - дружење учесника у Лоби бару хотела „Палисад”
19.10.2022. (Среда)
АКРЕДИТОВАНИ ПРОГРАМ
ЗА СОЦИЈАЛНУ ДЕЛАТНОСТ
сала „ТИСА”
(10.00 – 11.00)
ОКРУГЛИ СТО:
- КРАТАК КРИТИЧКИ ОСВРТ НА ПРОФЕСИОНАЛНО САГОРЕВАЊЕ (BURNOUT) И РАДНО ОПТЕРЕЋЕЊЕ У СИСТЕМУ СОЦИЈАЛНЕ ЗАШТИТЕ У СРБИЈИ
- Дефиниција сагоревања на раду;
- Карактеристике „сагоревања“ на раду и повезаност са оптерећењем у систему социјалне заштите у Србији;
- Најновије тенденције
Предавач: Драгослав Пантић, дипл. правник, специјалиста медијације, стручни консултант „Образовног информатора“
сала „ТИСА”
(11.00 – 13.00)
- РАДИОНИЦЕ ЗА ДИРЕКТОРЕ, МЕНАЏЕРЕ И РУКОВОДИОЦЕ: КОМУНИКАЦИЈСКЕ ВЕШТИНЕ
- Радионица „САТ”
- Радионица „ТРОБОЈНИ МОДЕЛ ТИМСКИХ УЛОГА”
Предавач: Слађана Милин, дипл. психолог
РАД СА СТРУКАМА
ЕКОНОМИСТИ
сала „ТИМОК”
(11.05 – 11.50)
- АКТУЕЛНО У ОБЛАСТИ ПОРЕЗА, ЕЛЕКТРОНСКОГ ФАКТУРИСАЊА И ФИСКАЛИЗАЦИЈЕ
- Порески третман донација примљених на основу међународних уговора
- Правилно одређивање ПДВ категорије код издавања електронске фактуре у СЕФ-у
- Издавање електронске фактуре у страној валути у СЕФ-у
- Примена прописа о фискализацији у јавном сектору – на основу донетих мишљења Министарства финансија
Предавач: Зорица Кузмановић, одговорна уредница за област Порези у „Образовном информатору“
(11.50 – 12.20)
- АКТУЕЛНА ПИТАЊА ИЗ ОБЛАСТИ ЗАРАДА И ОСТАЛИХ ПРИМАЊА ЗАПОСЛЕНИХ У ЈАВНОМ СЕКТОРУ
- Одлука о минималној цени рада за 2023. годину
- Параметри за обрачун и исплату плата у јавном сектору
Предавач: Невена Баћковић, уредница за област Зараде, накнаде и друга примања у „Образовном информатору“
(12.20 – 12.50)
- ПРИПРЕМЕ ЗА САСТАВЉАЊЕ ГОДИШЊИХ ФИНАНСИЈСКИХ ИЗВЕШТАЈА ЗА 2022. ГОДИНУ
- Активности на припреми финансијских извештаја
- Рокови за спровођење припремних активности
- Улога појединих извршилаца у реализацији припремних радњи у процесу финансијског извештавања
Предавач: Снежана Васојевић, уредница за област Буџетско рачуноводство у „Образовном информатору“
(12.50 – 13.35)
- ПРЕЗЕНТАЦИЈА СОФТВЕРА „ИКС – БУК”
Презентер: Раденка Гаврић, стручна сарадница „Образовног информатора”
Ï
(13.35 – 15.00)
ПАНСИОНСКИ РУЧАК
(15.00 – 16.30)
Слободне активности
ПРАВНИЦИ
сала „МОРАВА”
(11.05 – 12.35)
- РАДНИ ОДНОСИ И ДИСЦИПЛИНСКА ОДГОВОРНОСТ
- Услови за заснивање радног односа
- Рокови поступања по расписаном конкурсу
- Врсте радних односа и начин заснивања
- Надлежност и састав комисије за пријем у радни однос
- Поступак избора директора, Правни основ и процедура утврђивања одговорности
- Рокови, Врсте одговорности
- Поступак утврђивања одговорности, мере и рокови поступања
- Услов за постојање дисциплинске одговорности
- Основ за искључење дисциплинске одговорности
- Дисциплински поступак и утврђивање дисциплинске одговорности
- Избор дисциплинске санкције
- Достављање решења о санкционисању
- Актуелна судска пракса и мишљења министарства
Предавачи: Марина Ровчанин, главна уредница Правне редакције „Образовног информатора”
Доц. др Александар Антић, стручни консултант „Образовног информатора”
(12.35 – 13.20)
- ГОДИШЊИ ОДМОРИ – СПОРНА ПИТАЊА
- Стицање права на годишњи одмор;
- Дужина годишњег одмора
- Сразмерни део годишњег одмора
- Коришћење годишњег одмора у деловима
- Распоред коришћења годишњег одмора
- Накнада штете за неискоришћени годишњи одмор
Предавач: Др Вукашин Петровић, стручни консултант „Образовног информатора”
Ï
(13.30 – 15.00)
ПАНСИОНСКИ РУЧАК
(15.00 – 17.30)
Слободне активности
ПЛЕНАРНИ ДЕО
сала „ТИМОК”
(17.30 – 18.30)
- АКТУЕЛНОСТИ И НОВИНЕ У ЈАВНИМ ФИНАНСИЈАМА
- Почетак рада у информационом систему извршења буџета СПИРИ (новине у односу на ИСИБ, укључивање установа ученичког и студентског стандарда у СПИРИ)
- Имплементација пројекта ИСКРА до краја 2022. и у 2023. години
- Примена новог Закона о буџетској инспекцији
Предавач: Саша Стевановић, државни секретар у Министарству финансија
Ï
(19.00 – 21.00)
ПАНСИОНСКА ВЕЧЕРА
Ï
(21.30 – 23.30)
Музичко вече - дружење учесника у Лоби бару хотела „Палисад”
20.10.2022. (Четвртак)
ПЛЕНАРНИ РАД
Сала „МОРАВА”
(10.00 – 11.00)
- РАД НА ОДРЕЂЕНО ВРЕМЕ, РАД ВАН РАДНОГ ОДНОСА И ПРЕОБРАЖАЈ РАДНОГ ОДНОСА
- Правни основи за заснивање радног односа на одређено време;
- Услови за заснивање радног односа на одређено време;
- Правни основи за радно ангажовање посредством рада ван радног односа;
- Услови за радно ангажовање посредством уговора о раду ван радног односа;
- Предности и мане рада у радном односу на одређено време и рада посредством уговора о раду којима се не заснива радни однос;
- Однос радног односа на одређено време и ограничења запошљавања;
- Однос рада ван радног односа и ограничења запошљавања;
- Преображај радног односа из одређеног у неодређено време;
- Преображај рада ван радног односа у радни однос на неодређено време
Предавач: Доц. др Александар Антић, стручни консултант „Образовног информатора”
(11.00 – 12.00)
- ДИЛЕМЕ И ПРАКТИЧНА РЕШЕЊА У ПРИМЕНИ ЗАКОНА О ЈАВНИМ НАБАВКАМА
- Набавке на које се закон не примењује
- Начин измене уговора/наруџбенице
- Средства обезбеђења
- Критеријуми за избор привредног субјеката
- Оквирни споразуми
- Закључење, измене и раскид уговора
- Заштита права и поништење уговора о јавној набавци, последице, ставови надлежних институција: ДРИ, КЈН, Републичке комисије за заштиту права понуђача
Предавач: Снежана Шокчанић, одговорни уредник за област Јавне набавке у „Образовном информатору”
(12.00 – 13.00)
- EНЕРГЕТСКA ЕФИКАСНОСТ И РАЦИОНАЛНA УПОТРЕБA ЕНЕРГИЈЕ
- Енергетска ефикасност – појам
- Мере штедње - техничке природе или промене у понашању
- Обавезне директиве и пракса земаља Европске уније
- Енергетска ефикасност у Републици Србији – досадашња пракса
- Закон о енергетској ефикасности и рационалној употреби енергије
- Обвезници система енергетског менаџмента
Предавач: Петар Вујадиновић, стручни консултант „Образовног информатора”
Ï
(13.00 – 15.00)
ПАНСИОНСКИ РУЧАК
ЗА ДЕЛАТНОСТИ ЈАВНОГ СЕКТОРА
ЗА ДЕЛАТНОСТ ПРОСВЕТА
Сала „ТИМОК”
(15.00 – 15.45)
- ЦЕНТРАЛНИ ИНФОРМАЦИОНИ СИСТЕМ ЗА ОБРАЧУН ПРИМАЊА – ИСКРА
- Прелазак на нов начин обрачуна плата у информационом систему ИСКРА
- Предности централизованог обрачуна примања
- Основне функционалности система за обрачун примања
Предавач: Љиљана Манојловић, из Сектора буџета у Министарству финансија
(15.45 – 16.00)
- ПРЕЗЕНТАЦИЈА СОФТВЕРСКИХ РЕШЕЊА У СОФТВЕРУ ИКС-БУК
Презентер: Раденка Гаврић, стручна сарадница „Образовног информатора”
(16.00 – 16.30)
- РАД СТРУЧНИХ САРАДНИКА У ОБРАЗОВАЊУ
- Како је ЗОСОВ регулисао рад стручних сарадника и препознавање њиховог значаја у раду установе образовања
- Правилници о раду стручних сарадника
- Практични примери по областима рада
- Учешће у органима установе, у тимовима и активима
- Израда аката установе
- Радно време стручних сарадника
- Остала спорна питања из праксе
Предавач: Слађана Милин, дипл. психолог
(16.30 – 17.00)
- ОРГАНИЗОВАЊЕ И СПРОВОЂЕЊЕ ЕКСКУРЗИЈА
- Доношење годишњег плана за екскурзије и наставу у природи на основу утврђених циљева, задатака и садржаја екскурзије
- Специфичност плана екскурзије (први и други циклус)
- Како припремити ученике, родитеље и наставнике
- Појачана сигурност ученика уз могућност ангажовања другог наставника
- Потреба упознавања различитих подручја Србије
- Могућност организовања екскурзије ван Србије (Планирање)
- Извештај о путовању, анкетни лист за ученике