Саветовања и семинари
»

XXIV ТРАДИЦИОНАЛНИ СУСРЕТИ УСТАНОВА

Златибор, 18-21.10.2022.


хотел „Палисад”


П   Р  О  Г   Р  А  М




18.10.2022. (Уторак)


 


· (10.00–15.00) Евидентирање учесника и слободно време · 


(смештај у хотелске собе од 13 часова и пансионски ручак од 13 до 15 часова)


 


СВЕЧАНО ОТВАРАЊЕ XXIV СУСРЕТА УСТАНОВА


(15.30   15.45)


сала „ТАРА”


ПОЗДРАВНА РЕЧ И ПРЕДСТАВЉАЊЕ ЕДУКАТИВНИХ И РАЗВОЈНИХ ПРОЈЕКАТА 


„ОБРАЗОВНОГ ИНФОРМАТОРА”


Андрија Ивићдиректор и главни и одговорни уредник „Образовног информатора”


 


(15.45   16.00)


ПРЕДСТАВЉАЊЕ ПРОГРАМА РАДА ТОКОМ СКУПА


Срђан Стевановићводитељ програма


 


ПЛЕНАРНИ РАД


(16.00 – 17.30)



  • ЗАШТИТА ПОДАТАКА О ЛИЧНОСТИ И ДОСТУПНОСТ ИНФОРМАЦИЈА ОД ЈАВНОГ ЗНАЧАЈА У ПРАКСИ



  • Шта је ново у пракси Повереника донела  измена  Закона о слободном приступу информацијама од јавног значаја

  • Да ли се повећао број захтева, (злоупотреба) за приступ информацијама од јавног значаја

  • Ко је у обавези да поступа по наведеном закону

  • Како се врши надзор над спровођењем Закона о заштиту података о личности (примери из праксе)

  • Казнене мере Закона о заштити података о личности и да ли се очекују измене истог 

  • Одговoри на питања


ПредавачМилан МариновићПовереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности


(17.30 – 18.00)




  • УЗБУЊИВАЊЕ У ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНИМ УСТАНОВАМА



ПредавачЖељка Кнежевићсекретар Министарства просвете, науке и технолошког развоја


(18.00 – 19.00)


Слободне активности


Ï


 


(19.00 – 21.00)


ПАНСИОНСКА ВЕЧЕРА


Ï


(21.30 – 23.30)


› Музичко вече -   дружење учесника у Лоби бару хотела „Палисад” ›


 




19.10.2022. (Среда)





АКРЕДИТОВАНИ ПРОГРАМ 


ЗА СОЦИЈАЛНУ ДЕЛАТНОСТ


сала „ТИСА”


(10.00 – 11.00)


ОКРУГЛИ СТО:



  • КРАТАК КРИТИЧКИ ОСВРТ НА ПРОФЕСИОНАЛНО САГОРЕВАЊЕ (BURNOUT) И РАДНО ОПТЕРЕЋЕЊЕ У СИСТЕМУ СОЦИЈАЛНЕ ЗАШТИТЕ У СРБИЈИ



  • Дефиниција сагоревања на раду; 

  • Карактеристике „сагоревања“ на раду и повезаност са оптерећењем у систему социјалне заштите у Србији; 

  • Најновије тенденције


Предавач: Драгослав Пантићдипл. правник, специјалиста медијације, стручни консултант „Образовног информатора“


сала „ТИСА”


      (11.00 – 13.00)         



  • РАДИОНИЦЕ ЗА ДИРЕКТОРЕ, МЕНАЏЕРЕ И РУКОВОДИОЦЕ: КОМУНИКАЦИЈСКЕ ВЕШТИНЕ



  • Радионица „САТ”

  • Радионица „ТРОБОЈНИ МОДЕЛ ТИМСКИХ УЛОГА


ПредавачСлађана Милин, дипл. психолог


 


РАД СА СТРУКАМА


ЕКОНОМИСТИ


сала „ТИМОК”


(11.05 – 11.50)



  • АКТУЕЛНО У ОБЛАСТИ ПОРЕЗА, ЕЛЕКТРОНСКОГ ФАКТУРИСАЊА И ФИСКАЛИЗАЦИЈЕ

  • Порески третман донација примљених на основу међународних уговора

  • Правилно одређивање ПДВ категорије код издавања електронске фактуре у СЕФ-у 

  • Издавање електронске фактуре у страној валути у СЕФ-у

  • Примена прописа о фискализацији у јавном сектору – на основу донетих мишљења Министарства финансија


ПредавачЗорица Кузмановић, одговорна уредница за област Порези у „Образовном информатору“


(11.50 – 12.20)



  • АКТУЕЛНА ПИТАЊА ИЗ ОБЛАСТИ ЗАРАДА И ОСТАЛИХ ПРИМАЊА ЗАПОСЛЕНИХ У ЈАВНОМ СЕКТОРУ

  • Одлука о минималној цени рада за 2023. годину 

  • Параметри за обрачун и исплату плата у јавном сектору


ПредавачНевена Баћковић, уредница за област Зараде, накнаде и друга примања у „Образовном информатору“


 


(12.20 – 12.50)



  • ПРИПРЕМЕ ЗА САСТАВЉАЊЕ ГОДИШЊИХ ФИНАНСИЈСКИХ ИЗВЕШТАЈА ЗА 2022. ГОДИНУ

  • Активности на припреми финансијских извештаја 

  • Рокови за спровођење припремних активности 

  • Улога појединих извршилаца у реализацији припремних радњи у процесу финансијског извештавања


ПредавачСнежана Васојевић, уредница за област Буџетско рачуноводство у „Образовном информатору“


 


(12.50 – 13.35)




  • ПРЕЗЕНТАЦИЈА СОФТВЕРА „ИКС – БУК”



ПрезентерРаденка Гаврићстручна сарадница „Образовног информатора”


Ï


 


(13.35 – 15.00)


ПАНСИОНСКИ РУЧАК


 


(15.00 – 16.30)


Слободне активности


 


ПРАВНИЦИ


сала „МОРАВА”


(11.05 – 12.35)



  • РАДНИ ОДНОСИ И ДИСЦИПЛИНСКА ОДГОВОРНОСТ



  • Услови за заснивање радног односа 

  • Рокови поступања по расписаном конкурсу

  • Врсте радних односа и начин заснивања 

  • Надлежност и састав комисије за пријем у радни однос 

  • Поступак избора директора, Правни основ и процедура утврђивања одговорности 

  • Рокови, Врсте одговорности

  • Поступак утврђивања одговорности, мере и рокови поступања

  • Услов за постојање дисциплинске одговорности

  • Основ за искључење дисциплинске одговорности

  • Дисциплински поступак и утврђивање дисциплинске одговорности

  • Избор дисциплинске санкције

  • Достављање решења о санкционисању 

  • Актуелна судска пракса и мишљења министарства 


Предавачи: Марина Ровчанин, главна уредница Правне редакције „Образовног информатора”


Доц. др Александар Антић, стручни консултант „Образовног информатора”


   


(12.35 – 13.20) 



  • ГОДИШЊИ ОДМОРИ – СПОРНА ПИТАЊА



  • Стицање права на годишњи одмор; 

  • Дужина годишњег одмора

  • Сразмерни део годишњег одмора

  • Коришћење годишњег одмора у деловима

  • Распоред коришћења годишњег одмора

  • Накнада штете за неискоришћени годишњи одмор


Предавач: Др Вукашин Петровић, стручни консултант „Образовног информатора”


Ï


 


(13.30 – 15.00)


ПАНСИОНСКИ РУЧАК


(15.00 – 17.30)


Слободне активности


 


ПЛЕНАРНИ ДЕО


сала „ТИМОК”


(17.30 – 18.30)



  • АКТУЕЛНОСТИ И НОВИНЕ У ЈАВНИМ ФИНАНСИЈАМА



  • Почетак рада у информационом систему извршења буџета СПИРИ (новине у односу на ИСИБ, укључивање установа ученичког и студентског стандарда у СПИРИ)



  • Имплементација пројекта ИСКРА до краја 2022. и у 2023. години 

  • Примена новог Закона о буџетској инспекцији


ПредавачСаша Стевановић, државни секретар у Министарству финансија


 


Ï


 


(19.00 – 21.00)


ПАНСИОНСКА ВЕЧЕРА


Ï


(21.30 – 23.30)


› Музичко вече -  дружење учесника у Лоби бару хотела „Палисад” ›







20.10.2022. (Четвртак)


ПЛЕНАРНИ РАД


Сала „МОРАВА”


(10.00 – 11.00)



  • РАД НА ОДРЕЂЕНО ВРЕМЕ, РАД ВАН РАДНОГ ОДНОСА И ПРЕОБРАЖАЈ РАДНОГ ОДНОСА



  • Правни основи за заснивање радног односа на одређено време; 

  • Услови за заснивање радног односа на одређено време; 

  • Правни основи за радно ангажовање посредством рада ван радног односа; 

  • Услови за радно ангажовање посредством уговора о раду ван радног односа;  

  • Предности и мане рада у радном односу на одређено време и рада посредством уговора о раду којима се не заснива радни однос; 

  • Однос радног односа на одређено време и ограничења запошљавања; 

  • Однос рада ван радног односа и ограничења запошљавања; 

  • Преображај радног односа из одређеног у неодређено време; 

  • Преображај рада ван радног односа у радни однос на неодређено време


Предавач: Доц. др Александар Антић, стручни консултант „Образовног информатора”


 


(11.00 – 12.00)



  • ДИЛЕМЕ И ПРАКТИЧНА РЕШЕЊА У ПРИМЕНИ ЗАКОНА О ЈАВНИМ НАБАВКАМА



  • Набавке на које се закон не примењује 

  • Начин измене уговора/наруџбенице

  • Средства обезбеђења 

  • Критеријуми за избор привредног субјеката

  • Оквирни споразуми

  • Закључење, измене и раскид уговора

  • Заштита права и поништење уговора о јавној набавци, последице, ставови надлежних институција: ДРИ, КЈН, Републичке комисије за заштиту права понуђача


Предавач: Снежана Шокчанићодговорни уредник за област Јавне набавке у „Образовном информатору”


 


(12.00 – 13.00)



  • EНЕРГЕТСКA ЕФИКАСНОСТ И РАЦИОНАЛНA УПОТРЕБA ЕНЕРГИЈЕ



  • Енергетска ефикасност – појам

  • Мере штедње - техничке природе или промене у понашању

  • Обавезне директиве и пракса земаља Европске уније

  • Енергетска ефикасност у Републици Србији – досадашња пракса 

  • Закон о енергетској ефикасности и рационалној употреби енергије

  • Обвезници система енергетског менаџмента


Предавач: Петар Вујадиновићстручни консултант „Образовног информатора”


 


Ï


(13.00 – 15.00)


ПАНСИОНСКИ РУЧАК


 


 


 


ЗА ДЕЛАТНОСТИ ЈАВНОГ СЕКТОРА 


ЗА ДЕЛАТНОСТ ПРОСВЕТА


Сала „ТИМОК” 


(15.00 – 15.45)



  • ЦЕНТРАЛНИ ИНФОРМАЦИОНИ СИСТЕМ ЗА ОБРАЧУН ПРИМАЊА – ИСКРА



  • Прелазак на нов начин обрачуна плата у информационом систему ИСКРА

  • Предности централизованог обрачуна примања

  • Основне функционалности система за обрачун примања


Предавач: Љиљана Манојловић, из Сектора буџета у Министарству финансија 


(15.45 – 16.00)




  • ПРЕЗЕНТАЦИЈА СОФТВЕРСКИХ РЕШЕЊА У СОФТВЕРУ ИКС-БУК



Презентер: Раденка Гаврић, стручна сарадница „Образовног информатора”


   (16.00 – 16.30)



  • РАД СТРУЧНИХ САРАДНИКА У ОБРАЗОВАЊУ



  • Како је ЗОСОВ регулисао рад стручних сарадника и препознавање њиховог значаја у раду установе образовања 

  • Правилници о раду стручних сарадника 

  • Практични примери по областима рада

  • Учешће у органима установе, у тимовима и активима

  • Израда аката установе 

  • Радно време стручних сарадника 

  • Остала спорна питања из праксе 


ПредавачСлађана Милин, дипл. психолог


(16.30 – 17.00)



  • ОРГАНИЗОВАЊЕ И СПРОВОЂЕЊЕ ЕКСКУРЗИЈА 



  • Доношење годишњег плана за екскурзије и наставу у природи на основу утврђених циљева, задатака и садржаја екскурзије

  • Специфичност плана екскурзије (први и други циклус)

  • Како припремити ученике, родитеље и наставнике

  • Појачана сигурност ученика уз могућност ангажовања другог наставника

  • Потреба упознавања различитих подручја Србије

  • Могућност организовања екскурзије ван Србије (Планирање)

  • Извештај о путовању, анкетни лист за ученике

Е-пошта | Мапа сајта | Насловна страна | Вебмастер
_______________________________________________________________________

© 2006 „Образовни информатор“ - предузеће за издавачку делатност.
Београд, Цара Лазара 5A, Тел/факс: 011/3286-489, 328-65-42